مقایسه انواع برنج ایرانی

مقایسه انواع برنج ایرانی

فهرست مطالب

برنج های ایرانی تنوع بسیار بالایی دارند و همواره هر کدام از ساختار و مشخصاتی برخوردار هستند. در زمان مقایسه انواع برنج ایرانی پی خواهید برد که کدام نمونه به عنوان بهترین و خاص ترین برنج در ایران شناخته می شود. هنگام مقایسه برنج های ایرانی نه تنها به قد و شکل ظاهری آنها توجه می کنند بلکه به نحوه و مدت زمان پخت و کیفیت پس از پخت و دیگر نکات هم توجه می شود تا بتوان مقایسه را دقیق انجام داد.

در ایران برنج شمال پس از مقایسه به عنوان مرغوب ترین برنج شناخته شده است که نه تنها در ایران بلکه در دنیا شهرت دارد و به دلیل عطر و بو و طعم بی نظیر طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

 

مقایسه انواع برنج ایرانی

مقایسه انواع برنج ایرانی

 

معرفی انواع برنج ایرانی

همان گونه که در بالا هم توضیح دادیم انواع برنج ایرانی در بازار ها وجود دارد که بهترین آنها به چهار دسته تقسیم می شوند، از این دسته ها می توان به برنج صدری، طارم، گرد، پرمحصول اشاره کرد که هر کدام دارای دسته بندی مختلف مختص به خود هستند. در زیر به معروف ترین برنج های ایرانی که مختص به شمال کشور هستند اشاره خواهیم کرد:

  • برنج طارم محلی
  • برنج طارم دم سیاه
  • برنج طارم هاشمی
  • برنج طارم رشتی
  • برنج طارم دیلمانی
  • برنج سنگ طارم
  • برنج اهلمی طارم
  • برنج صدری
  • برنج کشت دوم
  • برنج فجر
  • برنج شیرودی

تنوع در برنج های ایرانی به دلیل متفاوت بودن شرایط آب و هوایی محیط ها است. برنج های ایرانی در تمام نمونه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و پس از پخت هم ظاهر و هم عطر و طعم خوبی دارند به همین دلیل است که روز به روز به تعداد مصرف کنندگان آنها در بازار ها افزوده می شود. لازم به ذکر است که برنج های شمالی برخی در دو نوبت کشت می شوند که هر دو نوع آنها مرغوب و درجه یک هستند و در بازار ها شناخته می‌شوند.

 

 

خواص برنج ایرانی

برنج های ایرانی در کنار عطر و طعم و ظاهر فوق‌العاده قبل و بعد از پخت همواره دارای خواص فراوانی هم هستند که همین امر باعث شده تا افراد با اطمینان بیشتری آنها را انتخاب کرده و مصرف نمایند. از مهمترین خواص موجود در برنج های ایرانی می توان موارد زیر را نام برد:

  1. ویتامین B
  2. ویتامین D
  3. فیبر
  4. کلسیم
  5. تیامین
  6. آهن
  7. ریبوفلاوین

 

مقایسه انواع برنج ایرانی

مقایسه انواع برنج ایرانی

 

 

برنج سرشار از نشاسته است به همین دلیل برای افزایش وزن گزینه مناسبی می باشد، برنج هضم بسیار آسانی دارد و برای افرادی که ناراحتی گوارشی دارند هم مناسب است. با مصرف برنج می توان بیماری روده تحریک پذیر را هم درمان نمود. نحوه پخت برنج نیز بر روی خواص آن تاثیر می گذارد مثلا پخت برنج به صورت کته به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد انرژی زیادی را هم به بدن افراد به خصوص بدن سازان منتقل می کند از این رو مصرف برنج کته در میان ورزشکاران بیشتر است.

البته ناگفته نماند که با مصرف برنج ایرانی که خواص بالایی هم دارد می توان از خطر سرطان و پوکی استخوان جلوگیری، استخوان را تقویت و فشار خون را کنترل کرد. مصرف اندازه برنج از بروز آلزایمر جلوگیری می کند و در نتیجه سلامت شما را تضمین خواهد کرد.

 

برای آگاهی از آخرین آفرهای بازرگانی برنج یله در اینستاگرام به ما بپیوندید.

جهت سفارش محصول می توانید در تلگرام به ما پیام دهید

 

ویژگی برنج ایرانی

برنج ایرانی ویژگی های منحصر به فردی دارد که متناسب با این ویژگی ها در بازار ها معرفی و شناخته می شود، تنوع در برنج های ایرانی باعث شده تا ویژگی های آنها نیز متفاوت باشد.

برنج هاشمی همان گونه که می دانید از بهترین برنج های ایرانی بوده که دانه های یک اندازه و منظم دارد و پس از پخت عطر عالی را در محیط پخش می کند. برنج هاشمی از نمونه برنج هایی می باشد که در برابر آفت مقاومت بالایی دارد.

برنج طارم دانه های درشتی دارد به همین دلیل پخت آن هم بهتر است و در کل کیفیت بالایی دارد. این نوع برنج برای پذیرایی ها مناسب است.

برنج صدری دم سیاه از برنج های مرغوب ایرانی است که رنگ دانه های آن سفید مایل به کرم می باشد و عطر و طعم بی نظیری هم دارد.

 

مقایسه انواع برنج ایرانی

 

در این پست به مقایسه انواع برنج ایرانی پرداختیم و با بررسی خواص برنج به خصوصیت هر نوع از برنج های ایرانی اشاره کردیم.

بازرگانی برنج یله با ارائه بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، عطر خوش برنج اصیل شمال را به فضای شما عزیزان هدیه می کند. ما با کیفیت ترین انواع برنج شمال را با قیمت های مناسب و باورنکردنی به صورت کلی و جزئی عرضه می کنیم. ما به علت حذف واسطه های بین تولیدکننده و مصرف کننده باعث کاهش قیمت های محصولات خود شده ایم و کلیه محصولات را (چه به صورت فروش کلی و چه به صورت فورش جزئی) به قیمت درب کارخانه عرضه می داریم. کافیست یک بار طعم و عطر محصولات برنج یله را امتحان کرده تا کیفیت برنج اصیل ایرانی را حس کنید.

برنج ارزان و با کیفیت اصل شمال را با حذف واسطه ها در بازرگانی برنج یله به خانواده خود هدریه کنید و برای عزیزان تان در عین صرفه اقتصادی، عطر دلپذیر سلامتی را به ارمغان بیاورید.

جهت ارتباط با ما و سفارش محصولات اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر