تفاوت برنج سفید و قهوه ای چیست؟

فهرست مطالب

تفاوت برنج سفید و قهوه ای چیست؟ آیا برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا باهم این دو نوع محصول را مقایسه کنیم.

اصلی ترین تفاوت برنج سفید و قهوه ای چیست؟

برنج سفید و قهوه ای اگر چه از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به هم دارند اما برنج قهوه اي رنگ تیره تری دارد چون میزان سبوس آن بیشتر است. دانه های این برنج کامل بوده و غنی از فیبر و جوانه های مغذي و همچنین هیدروکربات و آندوسپرم است. این محصول به تقویت بدن کمک زیادی مي کند و اگر چه یک برنج رژیمی است اما کاملا سالم مي باشد.اين اصلی ترین تفاوت برنج سفید و قهوه ای است. برنج سفید رنگی روشن دارد چون میزان سبوس و فیبر آن کمتر است.

خاصیت غذایی برنج قهوه اي به مراتب بیشتر است و برای بیماران هم توصیه می شود. از دیگر تفاوت های اين ۲ برنج مي توان به وجود آنتي اکسيدان بالا در برنج قهوه اي اشاره کرد که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

برنج سفید بیشتر یک منبع کالری است که باعث افزایش وزن و بالا رفتن قند و نشاسته در بدن می شود به همین دلیل هم مصرف آن برای افراد دیابتی چندان مناسب نیست‌. فیبر موجود در برنج قهوه اي به تقویت سیستم گوارش کمک کرده و باعث هضم بهتر غذا می شود. در برنج سفید لايه هاي زيادي از روی دانه برنج برداشته می شود از این رو خواص کمتری دارد.

 

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

 

 

خواص برنج قهوه ای

برنج قهوه اي سرشار از مواد مغذی و ويتامين است که می تواند به تقویت بدن کمک زیادی کند. از مواد مغذی و ویتامین و املاح معدنی این برنج مي توان به منگنز، سلنيوم و منيزيم، آنتي اکسيدان و … اشاره کرد. برای سلامت سيستم عصبی و تولید هورمون هاي جنسي بدن نياز به منگنز دارد که در برنج قهوه اي به وفور یافت می شود و می تواند پروتئين و کربوهيدرات لازم را تولید کند.

با وجود آنتي اکسيدان زیاد در این برنج شما دیگر نگران تخریب سلول ها نباشید چون با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند از سلول ها محافظت کند. املاح معدنی این برنج مي تواند مانع از رعشه بدن، ضعف روحي، جوش هاي پوستی و آسيب لوزالمعده شود. سلنیوم دیگر ماده معدنی در برنج قهوه اي بوده که که برای سوخت و ساز بدن کاملا ضروری است.

 

 

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

 

 

برای آگاهی از آخرین آفرهای بازرگانی برنج یله در اینستاگرام به ما بپیوندید.

جهت سفارش محصول می توانید در تلگرام به ما پیام دهید

 

با این ماده معدنی بدن به خوبی ايمن سازي شده و در مقابل بيماري ها از بدن محافظت می کند. برای کاهش بیماری های قلبی، مقابله با سرطان، تنگي نفس، درد مفاصل و … به سلنیوم نياز دارید که با مصرف این برنج مي توانيد به راحتی آن را دریافت کنید. سبوس این برنج مي تواند در تقویت معده و روده بیشترین نقش را داشته باشد. منيزيم این برنج فشار خون را کاهش می دهد و مانع از گرفتگی عضلات مي شود.

چه کسانی باید برنج سفید بخورند؟

کسانی که مشکل دیابت و اضافه وزن ندارند مي توانند با خیال راحت از برنج سفید استفاده کنند اما برای افرادی که مشکل دیابت دارند قطعا برنج قهوه اي انتخاب بهتری است. در برنج سفید مقادیر زیادی ماده معدنی فولات وجود دارد که زنان باردار به آن نیاز دارند. چون میزان فیبر این نوع برنج کم است برای افرادی که مشکل هضم غذا دارند یک انتخاب عالی به شمار می رود.

برنج سفید برای افرادی که حالت تهوع و سوزش معده و اسهال شدید دارند بهترین گزینه است. همچنین حاوی مواد مغذی است که می تواند بدن را تقویت کند. این برنج باعث اضافه وزن می شود از این رو برای افراد لاغر مناسب می باشد. برای کودکان و نوجوانانی که در سنین رشد هستند نیز این برنج توصیه می شود.

 

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

کدام برنج در کنترل دیابت موثر است؟

اگر مشکل دیابت دارید و نمی توانید برنج سفید  مصرف کنید قطعا برنج قهوه اي یله برای شما بهترین جایگزین است که می توانید طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید. در برنج قهوه ای مقادیر قابل توجهی منيزيم و فیبر است که می تواند به کنترل قند خون کمک زیادی کند. سبوس این برنج زیاد بوده و برای پایین آوردن دیابت یک انتخاب عالی به شمار می رود.

افرادی که از دیابت رنج می برند می توانند با خیال راحت از برنج قهوه ای استفاده کنند. قند و نشاسته و کربوهیدرات در این برنج کمتر از نمونه سفید است به همین دلیل خطری برای افراد دیابتی ندارد. با مصرف این برنج مشکل اضافه وزن شما نیز برطرف شده و این می تواند به بهبودی قند خون هم کمک زیادی کند.

در این پست به بررسی  تفاوت برنج سفید و قهوه ای پرداختیم. در انتها در صورت این که شما نیز برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان تصمیم به تغییر رویه مصرف خود از برنج سفید به برنج قهوه ای شدید. پیشنهاد می کنیم محصول برنج قهوه ای یله را امتحان کنید. ما در بازرگانی برنج یله با استفاده از پیشرفته ترین ابزار ها و تجهیزات و همچنین آزمایشات دوره ای شالیزار ها از نظر استفاده از سموم و کود، همواره بهترین و با کیفیت ترین محصول را به دست مصرف کنندگان خود می رسانیم.

قیمت محصولات بازرگانی برنج یله نسبت به سایر محصولات موجود در بازار به صرفه تر بوده و از لحاظ کیفی تضمین شده هستند. علت مناسب بودن قیمت های ما حذف واسطه ها از چرخه فروش هستند و تمام مصرف کنندگان می توانند محصولات برنج یله را (چه به صورت خرید کلی و چه خرید جزئی ) به قیمت درب کارخانه خریداری نمایند. در صورت تمایل می توانید جهت سفارش محصول با ما ارتباط برقرار نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر